

Op maandag 15 juni 2026 organiseerde de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport van de Tweede Kamer der Staten-Generaal een rondetafelgesprek over 10 jaar VN-verdrag Handicap.
Ik was aanwezig als ervaringsdeskundige in de gespreksronde 'neurodivers'. Ik sprak over hoe ik door autisme en verslavingen het leven als overleven ervaar. En over het (persoonlijk, maatschappelijke en financiƫle) belang van levensloopbegeleiding.
Bedankt aan alle aanwezigen en met name Lisa Westerveld (Pro) voor de uitnodiging. Het volledige gesprek, inclusief alle stukken (waaronder mijn Position Paper) is vinden op de website van de Tweede Kamer.
Mijn bijdrage is terug te luisteren/kijken in blok III: Neurodivers. In de video is gemakkelijk te vinden welke spreker wanneer aan de beurt was.

10 jaar VN-verdrag Handicap | Tweede Kamer der Staten-Generaal